Alım gücünün düşmesi ve ekonomik kriz lüks tüketimde de satışların seyrini değiştirdi. Son yıllarda altından sonra büyük bir talebe ulaşan pırlantada satış adetlerinin yükseldiğini kaydede Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, dünyada 300 milyar Türkiye’de ise 2 milyar dolar seviyesinde büyüklüğe sahip pırlantalı mücevher sektöründe büyümenin sürdüğünü belirtti. Ekonomik gelişmelere bağlı olarak pırlanta satışlarında adetlerin arttığını ancak karatın ise düştüğünü söyleyen Güzeliş, “Ürünlerin hacimleri düştü, adet çoğaldı. Daha küçük ürünler alıyor müşteriler. 6-7 yıl önce 0.25 olan ortalama karat 0.19 karata geriledi” dedi.
MÜŞTERİ KAYBEDİLDİ
Yeni yatırımları ve sektördeki gelişmeleri değerlendirdiği toplantıda konuşan Güzeliş, ziynet eşyası dışındaki altın ve pırlantanın yatırım aracı olmaktan çıktığını söyledi. Altın ithalatına yönelik getirilen kotanın ihracatçıyı etkilediğini belirten Güzeliş, “Bizim avantajımıza olmayan, iyi olmayan bir iş var. Bundan birçok ihracatçı etkilenecek. Müşterileri kaybetme günleri geldi. O müşterileri tekrar bağlamanın maliyeti var” diye konuştu.
1.5 yılda 1 pırlanta alınıyor
Pırlantada alışveriş süresinin 1.5 yılda bir olduğuna dikkat çeken Emil Güzeliş, burada daha çok müşteri çekebilmek için alternatif ürünler geliştirildiğini ve Zen Pırlanta’nın yeni marka yüzlerinin de ünlü futbolcu Mauro Icardi ve eşi Wanda Nara olduğunu belirtti. Zen olarak toplamda 400 mağazaya ulaştıklarını ve ayda 50 bin adet üretim gerçekleştirdiklerini aktaran Güzeliş, 1 milyar TL’lik yatırımla hayata geçen yeni üretim tesisi ile istihdamı 2.000’e çıkaracaklarını aktardı.